8 de nov. 2009

Navegació segura a Internet

HOLA ESTIMADA MARE I ESTIMAT PARE, SÓC INTERNET. Em dirigeixo a tu com a protagonista fonamental de l'educació del teu fill/a.

Per mostrar com navegar de forma segura i responsable als menors i potenciar el seu aprenentatge necessito la teva ajuda, i per això tinc un missatge per a tu.

Potencio sense límits la comunicació i la informació de l'ésser humà, però a canvi exigeixo que l'usuari sàpiga QUÈ fa i PER QUÈ ho fa. Sóc una eina molt potent. Ben utilitzada suposo un gran benefici. Mal utilitzada puc suposar un gran risc per a nens i adolescents.

HI HA DUES RAONS FONAMENTALS PER LES QUALS M’HAS DE CONÈIXER
- Conèixer els meus avantatges i recursos disponibles per aprendre i gaudir és entendre que sóc una finestra oberta al coneixement i essencial en el món actual i futur.
- Conèixer els meus riscos i saber com actuar és la millor manera de gaudir de mi de forma saludable.

En els mitjans de comunicació apareixen notícies sobre els meus beneficis i els meus riscos. L'important és el criteri i decisió que prenguis com a pare o mare per poder actuar en conseqüència en l'àmbit familiar.
Aquest full exposa de forma clara: què sóc, quines habilitats i bones pràctiques requereixo i quines actituds són les més saludables per utilitzar-me.
Per crear un entorn de bones pràctiques a la teva llar, no cal que tinguis molts coneixements tècnics d'Internet, simplement que tinguis present alguns missatges senzills. A continuació et convido que reflexionem conjuntament . . . >> Veure o baixar tot el document

El món virtual és igual al món real.
Darrere de la pantalla sempre hi ha algú
Qualsevol persona pot fer una pàgina web
NO SABER COM FUNCIONA INTERNET TINDRÀ LES SEGÜENTS CONSEQÜÈNCIES
UN/A NEN/A QUE PRACTICA LA NAVEGACIÓ IDEAL
UN/A NEN/A QUE PRACTICA LA NAVEGACIÓ DE RISC
BOMBETES QUE HAN D'ESTAR ENCESES DAVANT DE L'ORDINADOR!!!